Ergo balans voor een gezonde organisatievoor een gezonde organisatie  

 

 



Home

Dit zijn we

Dit doen we

Al gedaan

Publicaties

Contact

home / dit doen we/ Campagnes ondersteunen

Campagnes ondersteunen

Een campagne is een hulpmiddel om een thema op de kaatt te zetten en een doelgroep te verleiden daar iets mee te doen.

Bij werkdruk en werkplezier betekent dat meestal bewustzijn vergroten en handvaten geven ermee aan de slag te gaan. Op een manier die past bij het bedrijf of de sector.

Wij ondersteunden de mobiliteitssector in hun campagnes over werkdruk en ongewenst gedrag.

Hoe blij ben je met je werk?

Een goede werkdrukaanpak in een branche waar meestal geen HR afdelingen zijn die de werkvloer kunnen ondersteunen. Waar lezen niet de favoriete leerstijl is en de cultuur stoer is, weinig praters dus.
Met deze uitdaging ontwikkelde we samen met Ellen Hiep van HiePRactief blij met je werk, een campagne om stress te herkennen, serieus te nemen en mensen een steuntje in de rug te geven om er een goed gesprek over te voeren.

We ontwikkelden inspirende testjes met een agenda voor medewerkers en leidinggevende, een serie korte filmpjes hoe een gesprek wel en niet moet en praktische tips en adviezen voor medewerkers en leidinggevenden.

 

 

 

Waar ligt jouw grens?

In de campagne 'waar ligt jouw grens' besteden we eerst aandacht aan de grens tussen pesten en plagen. In een aantal situaties krijgen medewerkers en leidinggevenden inzicht in wat wel en niet kan.

En rondom agressie zijn er fimpjes die medewerkers en leidinggevenden zicht geven op verschillende vormen van agressie en hoe je daar verschillend op reageert.

Via tipkaarten kunnen medewerkers op een handzame manier nalezen hoe het zit met pesten en agressie

 

Lees ook eens ons artikel uit het vakblad Arbo over de campagne hoe blij ben je met je werk?